Anmeld skade

Personskade

Ring til os eller anmeld skaden her. Du logger ind med dit NemID - på den måde kan vi guide dig gennem anmeldelsen hurtigt og sikkert.

Anmeld online

Anmeld skade på dig selv eller andre

Når nogen er kommet til skade

Hvad gør du, hvis uheldet er ude? Find svarene her.

 


1. Start med at få en vurdering eller henvisning fra dit barns egen læge eller sygehuset, før du anmelder skaden til os.

2. Ved tandskade skal I tage til jeres egen kommunale tandlæge. Her sker al tandvurdering, indtil dit barn fylder 18 år. 

3. Dit barns ulykkesforsikring dækker 24 timer i døgnet, både i institution og når I holder fri.

4. Ring til os på 70 33 28 28 – så tager vi hånd om det videre forløb.

5. Du kan også anmelde skaden online på Min side. Her kan du uploade bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig.

I tvivl om skaden skal anmeldes?
Selvom skaden er lille og ikke påvirker dit barn her og nu, kan det være en god idé at få registreret den hos os alligevel. Så har du dokumentation, hvis dit barn skulle få behov for mere behandling på et senere tidspunkt.

Har du en ulykkesforsikring?

Når du kommer til skade, er det din ulykkesforsikring, der dækker  - fx hvis du falder eller bliver skadet ved løft, vrid eller sport.

1. Tag altid forbi lægen eller sygehuset først


2. Ring så hurtigst muligt til os på 70 33 28 28.


3. Har du behov for behandling af en kiropraktor eller fysioterapeut, vil din ulykkesforsikring i mange tilfælde dække udgifterne.


Er du kommet til skade efter et trafikuheld med en modpart, kan du få erstatning for fx svie og smerte fra modpartens ansvarsforsikring – også selvom det er dig selv, der er skyld i uheldet.

1. Få fulde navn, kontaktoplysninger og vedkommendes forsikringsselskab.

2. Er der tale om en påkørsel, hvor du har slået nakken, er det vigtigt, at du kommer forbi skadestuen hurtigst muligt - også selvom smerterne virker ubetydelige lige nu.

3. Anmeld derefter din personskade, ved at ringe til modpartens forsikringsselskab.

4. Hvis du ikke ved, hvor modparten er forsikret, kan vi ofte hjælpe med at finde ud af det. Ring til os på 70 33 28 28.

Brug for krisehjælp?
Har du været du eller dine børn brug for krisehjælp efter ulykken, kan I få op til 10 timers krisehjælp gennem din indboforsikring.

Er du kommet til skade i arbejdstiden?

1. Er du kommet til skade, mens du var på arbejde, skal det anmeldes til din arbejdsgivers forsikring. Også selvom du har din egen ulykkesforsikring, der dækker døgnet rundt.

2. Din arbejdsgivers ansvarsforsikring dækker dine udgifter til behandling hos fx fysioterapeuten eller tandlægen.

3. Når skaden er anmeldt og afsluttet hos din arbejdsgivers forsikring, vil vi gerne bede om en kopi af afgørelsen.

Har du brug for hjælp?
Du er altid velkommen til at ringe på 70 33 28 28.

Blev dine briller ødelagt, da du kom til skade?

1. Her kan du ofte få dem erstattet gennem din indboforsikring.

2. Tag et billede af brillerne efter ulykken, og gem dem i en pose, indtil din erstatning er godkendt. Vi vil også gerne se din købskvittering.

3. Ring til os på 70 33 28 28 eller anmeld skaden online på Min side. Her kan du uploade billeder og bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig.

Få hjælp til at bearbejde en svær oplevelse

Gennem din indboforsikring, kan du få 10 timers krisehjælp hos en psykolog, hvis du har overværet eller været ude for en alvorlig hændelse.

1. Anmeld dit behov for krisehjælp op til 3 måneder efter hændelsen.

2. Ring til os på 70 33 28 28.

3. Vi vurderer, om du dækket med det samme, og hjælper dig med at finde en psykolog fra vores netværk.